14.5.14

Eläinkohtaamisia

Minulla on vieläkin pari postausta pääsiäislomaan liittyen, jotka olen halunnut julkaista ja tässä niistä se eläimellisempi. Jos lintuja ei lasketa, törmäsimme (emme kirjaimellisesti) kahdesti villieläimiin matkalla Calgaryyn. Aika hyvä saldo kun tuntuu, että Suomessa ei juuri ikinä näe autolla ajaessa rusakoita tai lintuja isompia, mikä toisaalta liikenneturvallisuuden kannalta voi olla hyväkin.
Hirvien suojatie ilmoissa
Ensimmäinen kohtaaminen oli hyvää tuuria. Mieheni kysyi haluaisinko nähdä Banffin keskustan, jossa hän oli ollut lomalla joskus kauan sitten. Silloin hän oli oli nähnyt jopa hirven kaupungin keskustassa. Emmin kuitenkin asiaa ja ehdimme juuri mennä liittymän ohi kun päätin, että tietenkin haluan nähdä sen. Onneksi vähän matkan päästä tuli kuitenkin vielä uusi vähän pienempi liittymä samaan kaupunkiin. Olimme sitä tietä ehtineet ajella vähän matkaa kun bongasimme hirvet. En meinannut uskoa hyvää tuuria.
Hirvet aterioivat täysin tyyninä tien laidassa eikä meidän läsnäolomme vieressä tuntunut häiritsevän niitä lainkaan. Melkoisen kesyjä tapauksia.
Toinenkin eläinkohtaaminen oli onnekas sillä Golden kaupungissa päätimme hakea Tim Hortonsista kahvit ja käännyimme yhtä liittymää liian aikaisin. Liittymän jälkeen edessämme oli hiljainen soratontti, jossa näimme jotain vuohen sukulaisen näköisiä eläimiä. Molemmat ajattelimme niitä ensin maatalouseläiminä kunnes tajusimme ettei tontilla ole mitään aitaa.
Luulin niitä aluksi vuorivuohiksi, joita siellä myös elää, mutta kotona googlettelin niiden olevan paksusarvilampaita. Niitä oli kokonainen lauma ja nekään eivät juuri tuntuneet ihmisistä välittävät. Ne ylittivät teitä ja siltoja hiljakseen ryhmänä. Aina jos joku nuoremmista meinasi eksyä tai lähteä väärään suuntaan, haettii se päättäväisesti takaisin. Ketään ei jätetty jälkeen tai hylätty.
 Joskus toivoisin vielä näkeväni mustakarhun luonnossa. 
Se vasta siistiä olisikin!

6 kommenttia:

  1. Hei mahtavaa, lampaathan on sun suosikkeja! :) On myös tärkeää, että ketään ei jätetty jälkeen, kaikkia odotettiin, myös niitä kaikkein pienimpiä ja heikoimpia :) Kivaa, että sulla on ollut eläinkohtaamisia!!! :) Muistathan, millaisia eläinkohtaamisia meillä oli yhdessä Australiassa, bongattiin jopa Tasmanian devil! :D Täällä on ollut pari päivää hellettä, ja siitä jälleen innoittuneena olen taas kovasti ikävöinyt sitä aikaa Australiassa, se vaan oli niin... <3 Oli niin ihanaa saada jakaa se sun kanssa! Meillä vaan oli niin kivaaaaa! Ja olit myös ihanasti mun tukena!! Onneksi pian on oikeasti kesä, ja sitten nähdään!

    Rakkain terkuin Norppasi :-*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä ikävöin sitä joka ikinen päivä!!! Kivaa kun sinäkin ehdit siellä käymään ja meillä oli ihan huippukivaa yhdessä! Mielettömiä muistoja! :D <3

      Lampaat on munkin suosikkeja ja Australiassahan niitä oli paljon, kaikki laitumet täynnä. :D Tasmanian Devil on harvinaisempi, että kävipä meillä tuuri.. ;)

      Pian nähdään! :*

      Poista
    2. Sitä Australian aikaa voisi kyllä loputtomasti hehkuttaa!! Olen yrittänyt pitää täällä mölyt mahassani, sillä aika moni on jo saanut tarpeekseen mun jutuista, joista monet ja niin monet ovat alkaneet "Sillon kun olin Australiassa..." tai "Australiassa oli niin ihanaa..." :D Onneks sun kanssa ei tarvii säästellä fiilistelyn määrässä ja laadussa!!!! :D ;) :* Mä voisin vaan loputtomiin hehkuttaa ja muistella sitä, miten ihanaa siellä oli! Ja sano muuta millainen tuuri meillä oli sen Tasmanian Devilin kanssa :D Entä sitten mulla, kun koala halusi pussata mua! ;) :D Ah tätä voisi jatkaa loputtomiin!

      Juuri nyt katselen ikkunasta ulos ja näen pikkuisen ja hassun koiranpennun ilakoimassa ulkona! Se on sellainen ihan pieni ja hassu, varmaan viikon-parin sisällä otettu eli siis ihan höntsä :) Näyttää vähän golden doodlelta tai labradoodlelta, enpä ole niitä täällä aiemmin nähnytkään!

      Ootan jo että tuut kylään!!! <3 Taitaa käydä niin, että "joudut" tulemaan Norpan ja Koalan yhteiseen pesään, sillä Koala odottaa jo kärsimättömänä, että irtisanon omani ja muutan kaveriksi :D ;) <3

      Poista
    3. Mulla on vähän sama ja varsinkin alussa täällä tuli vertailtua ihan kaikkea Australiaan ja voit arvata kumpi voitti joka ikisen kerran.. ;) Nyt hymyilen vain enkä viitsi mainostaa Melbournen paremmuutta. ;) Kivaa, että sulla on siellä noin kivoja maisemia. :D Ja tuskin maltan odottaa meidän lomaa, oon ihan innoissani siitä! :D Tekee jo mieli kuplia! :D

      Poista
  2. Ei tarvitse edes arvata :) Ja jooooo mäkin oon jo valmiiksi ihan innoissani, en malta odottaa! Mennään sit taas "yksille" :D :*

    VastaaPoista

Ilahduta minua kommentillasi ja kiitos ajastasi! :)