29.9.11

Golfausta

Olen käynyt täällä nyt pari kertaa golfaamassa. Täällä on todella paljon ns. julkisia golfkenttiä, joille voi kuka tahansa mennä golfaamaan, oli kokemusta tai ei. Se on mielestäni todella hyvä sillä silloin kynnys tulla lajin pariin ei ole suuri.

Sadekuuron jälkeen tuli kaunis sateenkaari


Itse olen suorittanut joskus kymmenisen vuotta sitten golfin Greencardin kun vanhempani aloittivat harrastusta ja kävimme Vierumäellä kurssin, joka vaati muutaman viikonlopun sitoutumisen. Sen jälkeen en valitettavasti ole pelannut kuin muutaman kerran minigolfia mikä on melkoisen eri asia.  Ei ole ehkä kovin yllättävää, että lähes kaikki tuntuu unohtuneen ja sen takia en täällä ole edes kehdannut mainostaa aikaisempaa "kokemustani".





Vaikka olenkin todella surkea lajissa, on pelaaminen siitä huolimatta ollut todella kivaa! Pelikaverini ovat olleet ihanan kannustavia ja jaksavat kärsivällisesti neuvoa ja antaa vinkkejä.  Olen saanut myös lainata ilmaiseksi yhdin pelikaverin vanhaa golfbagia mikä on kaikessa vanhuudessaan mielestäni jo todella hieno! Joillakin kentillä on kuulemma kenguruja ongelmiksi asti, mutta tuolla kentällä niitä ei valitettavasti tapaa. Sen sijaan olen nähnyt hienoja papukaijoja ja muita lintuja, joita en valitettavasti pystynyt ikuistamaan.

Onko teistä kukaan golfari? :)

8 kommenttia:

  1. Waude, olis joskus ehkä kiva käydä joku minikurssi... :) En kuitenkaan usko, että golf olisi minun lajini, sillä olen aika kärsimätön ihminen :D

    VastaaPoista
  2. Ai niin ja aivan ihana tuo sateenkaarikuva! <3

    VastaaPoista
  3. Wau mitä kuvia!:) Itse en ole koskaan ollut golffi ihmisiä. Musta ei ole seisomaan useaksi tunniksi nurmikentälle:D

    VastaaPoista
  4. Jonttu: Kiitos ja en tiedä olenko itsekään aina niin kärsivällinen.. ;)

    Anniina: Se on ollut mun mielestä ainakin toistaiseksi ihan hauskaa kun ei ole hirveitä tavoitteita.. ;) Muutenkin olen pelannut vain puolikasta eli 9 reikää, mutta siinäkin on yleensä mennyt n. 2,5 tuntia.

    VastaaPoista
  5. Upeita maisemia. Tuonne voisin tulla vain ihastelemaan, mutta pelaamaan en kyllä suostuisi. ;) Olen kerran elämässäni kokeillut ja voin todeta, että olen maailman surkein. Kun pallo lentää kerralla sen muutaman metrin eteenpäin, saattaisi muilla hermot revetä, jos olisin mukana pelaamassa. =D

    VastaaPoista
  6. Ei se mullakaan pallo kovin hyvin lennä, mutta onneksi pelikaverit ovat olleet todella kärsivällisiä ja kannustavia. Välillä melkein naurattaa kun omasta mielestä oli ihan surkea lyönti ja sitten kuuluu "Hyvä oli!". :D

    VastaaPoista
  7. Minä olen! Vaikkakin myönnettäköön, että golffailuni jäivät tämän kesän osalta aivan liian vähäisiksi.. :/ No ensi kesänä sitten taas! :)

    VastaaPoista
  8. Sehän onkin jo melkein kulman takana.. ;) Tai ehkä voit myös yhdistää jonkun etelänmatkan golfailuun. :)

    VastaaPoista

Ilahduta minua kommentillasi ja kiitos ajastasi! :)