13.1.12

Tavoitteena vahvemmat kynnet

Olen aina tykännyt pitkistä kynsistä ja yleensä omani ovat aika hyvin kasvaneetkin. Minulta on usein kysytty omista kynsistäni kun ne ovat olleet pitkinä, että ovatko ne tekokynnet. Reilun vuoden ajan minulla oli kuitenkin välissä geelikynnet ja tykkäsin niistä, koska niihin sai aina kaikkia kivoja kuvioita. Nyt olen ollut omilla kynsissä nelisen kuukautta, mutta ne tuntuvat aina lohkeilevan ja liuskoittuvan ennen kuin ne pääsevät kunnon pituuteen. Eniten syytän ehkä niiden kuivuutta. Jo kynnen pinta itsessään tuntuu hyvin kuivalta koskettaessa ja mielestäni ne jotenkin näyttävätkin kuivilta.

Nyt aloitan siis kynsien tehohoitokuurin! Ensinnäkin alan rasvata niitä vähintään pari kertaa päivässä, joka on nyt täysin unohtunut. Siihen käytän tätä käsirasvaa, jonka löysin joulunalennusmyynneistä. Olen nähnyt erillisiä kynsirasvojakin, mutta taidan ainakin näin alkuun jättää ne välistä.


Niinä parina kertana, jolloin olen muistanut käyttää tuota käsirasvaa, olen tykännyt sen ihanasta tuoksusta ja lisäksi se oikeasti kosteuttaa hyvin käsiä.

Toinen aseeni on uusi kynsilakka. Sen väitetään auttavan juurikin pituuteen ja estävän kynsien haurastumista ja liuskoittumista. En ole ikinä kuullut Sally Hansenista, mutta paketin kyljessä lukee, että olisivat America's #1 Nail Brand, mitä se sitten oikeasti tarkoittaakaan.


Lisäksi luin pari päivää sitten Hanilon blogista postauksen lasiviilasta. Siitä innostuin sen verran, että ostan sellaisen heti kun hyvä kävelee vastaan. :)

Toivotaan, että noilla keinoilla alkaisi tuloksia näkymään!

6 kommenttia:

  1. Johtuiskohan tuo #1 siitä, että nuo on kai jenkeissä tosi halpoja, dunno. Vanhemmat toi Floridasta Sally Hansenin kynnenkovettajaa, joka oli maksanu jotain 1-2 dollaria. Prikulleen sama purkki Anttilassa 9,50 e. 9,50 euroa!!! Mitä hintaluokkaa nuo on sielpäin? :)

    VastaaPoista
  2. Halvalla monesti myydäänkin massoittain. ;) Täällä tuo oli 8,50$ eli vähän alle 7€. Olen kyllä huomannut saman, että monet merkit ovat jenkeissä huomattavasti halvempia kuin meillä Suomessa tai Euroopassa. Esim. Guess on heti -50%.

    VastaaPoista
  3. Suosittelen siulle geelilakkausta! Oon ite käyny nyt kuukauden välein geelauksessa ja kynnet pysyy pitkinä ja kauniina ilman lohkeilua ja liuskottumista. Oon jääny niin koukkuun.. :) Ja mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se vois olla kyllä ihan hyvä! Ja se saattas olla täällä jossain aika edullinenkin. Pitää miettiä jos nämä omat kynnet ei nyt tästä parane. :)

      Poista
  4. Lasiviila on kyllä hyvä, kannattaa kokeilla! Itselläni on kaksi, toinen on vähän paksumpi (ja ehkä sen takia) myös vähän hunompi. Kaikki eivät ole yhtä hyviä!

    Omat kynteni kasvavat aivan liian nopeasti, haluaisin vahvemmat kynnet mutta se tarkoittaisi sitä että sama aine kiihdyttäisi myös kasvua mitä en halua missään tapauksessa.. Ilmoittele joka tapauksessa kokemuksiasi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eilen sain ostettua sen lasiviilan, se tosin maksoi vain vähän alle 7$, joten saa nähdä millainen se on.. ;) Ilmoittelen kyllä sitten tuloksista. :) Projekti tosin hieman lykkääntyi kun viimeinen viikko on ollut niin hektinen (ihan kuin rasvaus ja lakkaus olisivat niin aikaa vieviä).

      Poista

Ilahduta minua kommentillasi ja kiitos ajastasi! :)