26.10.11

Kuningatar kaupungissa

Kuningatar Elisabet II on kainsainyhteisön päämies, johon Australia myös kuuluu. Kuningatar on vierallut tälläviikolla Australian eri kaupungeissa ja tänään oli Melbournen vuoro. Minulla oli tänään vapaapäivä ja vaikka olinkin melkovarma etten onnistu näkemään Kuningattaresta tai Prinssi Philipistä vilaustakaan, päätin silti lähteä katsomaan ainakin tunnelmaa.








Kuningatar valotaululla


Mutta vaikka olinkin tullut aika myöhään, osasin tuurilla valita melko hyvän paikan katseluun. Kuningatar nimittäin nousi aivan omaan erityiseen ratikkaansa eli tramiin. Itse olin sattumalta sen tramipysäkin kohdalla, mutta toisella puolen tietä..



Siinä hän on! Pinkissä asussa!

Hymyäkin irtoaa!

Federation Squarella ja sen ympäristössä oli tuhansittain ihmisiä ja on uskomatonta että satuin sattumalta saamaan noinkin hyvän paikan. Tunnelma oli loistava kun ihmiset hurrasivat kovaan kuningattarelle ja vieressä oleva kirkko soitti kellojaan kun kuningatar käveli ja otti vastaan kukkia ihmisiltä. Sääkin oli täydellisen aurinkoinen ja lämmin.

Kaikenkaikkiaan siis ihan mukava vapaapäivä. :)

4 kommenttia:

  1. Kuningatar osaa ainakin pukeutua väriin! ;) JA voih, mitä kaikkea pääsetkään siellä kokemaan. :)

    VastaaPoista
  2. Niin osaa. :) Suunnitelmissa on tehdä ja kokeilla kaikkea mitä ei välttämättä Suomessa tekisi, niin sitten jää juurikin paljon muistoja. :)

    VastaaPoista
  3. Ihanaa, että näit kuningattaren! Mä oon aina ollut kiinnostunut kuninkaallisista, eli oon vähän kade sulle ;D

    VastaaPoista
  4. Oli se aika kivaa varsinkin kun en edes etukäteen uskonut että näkisin. :D Muistaakseni luin jostain että William ja Kate ovat tulossa Tanskaan 2.11. Siinä voisi bongata heidät ja Tanskan kunkinkaalliset samalla. ;D

    VastaaPoista

Ilahduta minua kommentillasi ja kiitos ajastasi! :)