16.12.11

Hopeanvärisiä koruja

Vaikka yleensä aina hehkutankin kullasta ja sillä tarkoitan nimenomaan keltakultaa, ei se tarkoita sitä että käyttäisin yksinomaan sitä. Itseasissa käytän ehkä parina päivänä viikosta hopea/hopeanvärisiä koruja. Tykkään kaikista metalliväreistä ja mielestäni olisi tylsää jos käyttäisin vain yhtä niistä ja aina sitä samaa. Mielestäni jotkut asutkin vain jotenkin vaativat joko kultaa tai hopeaa, tarkoittaen että toinen näistä metalliväreistä toimii asussa huomattavasti paremmin kuin toinen mitä toinen toimisi.



Näitä hopeasävymaailman nappikorviksia käytän useimmiten. Helinäkeijukorut sain joskus tuliaisiksi mieheltäni Disney Worldistä ja edessä oleva puolikaarenmuotoiset olen saanut joksikin toiseksi lahjaksi. Isot timanttihelmikorvikset ovat yksi lempikorviksistani, jotka olen löytänyt Lontoosta. Helmet ovat siitä mielestäni kivoja, että ne toimivat hyvin sekä kullan että hopean kanssa, samoin tekevät timantit. "Timanttien" kanssa olen ehkä siitä hassu että jaottelen ne myös sen mukaan mihin ne on upotettu. Eli jos käytän hopeapäivinä timantteja, käytän vain sellaisia jotka ovat istutettu hopeaan ja kultapäivinä vain sellaisia mitkä ovat istutettu kultaan.  


Isoja ja näyttävämpiä korvakoruja tykkään käyttää varsinkin iltajuhlissa. Myöskin monista päiväasuista saa todella helposti muunneltua aivan erilaisen iltaan, kun vaihtaa näyttävämmät korvikset, laukun clutchiin ja korkkarit jalkaan jos päivällä on ollut esim. ballerinoissa. Noista suosikkini ovat nuo lehdenmuotoiset korvakorut, jotka ostin hm:lta varmaan ehkä jo nelisen vuotta sitten. Olen käyttänyt niitä hirmupaljon, mutta niissä ei onneksi ole näkynyt mitään kulumisen jälkiä. Monesti halvoista koruista alkaa messinki tai mitä niissä nyt käytetäänkään, kuultamaan hirmu nopeasti läpi.



Näistä rannekoruista käytän eniten tuota nomination ranneketta, jonka sain syntymäpäivä/läksiäislahjaksi kahdelta hyvältä ystävältäni. Palaksi he olivat valinneet Hello Kittyn. Tykkään Hello Kittystä, koska minulle se edustaa sitä että kaikkea ei aina tarvitse ottaa niin vakavasti. Aikuisuus tuo monesti omat paineensa ja murheensa, mutta aikuistuminen ei silti tarkoita sitä että kaikesta lapsenmielisyyteen viittaavasta. Kävin Japanissa Hello Kitty teemapuistossa, joka oli tosin lähinnä pienille lapsille (yllätys!) suunnattu ja se oli todella söpö ja sokerinen paikka mikä tuo hymyn huulille vieläkin. :) Nuo kaksi muuta ranneketta olen ostanut täältä ja tykkään käyttää niitä yhdessä. Viimeaikoina olen ollut todella ihastunut sinisen yhdistelystä joko kultaan tai hopeaan.

Oletteko te kulta- vai hopeaihmisiä vai sekakäyttäjiä? Tai tykkäättekö enemmän esim. pronssi- tai puukoruista? :)

4 kommenttia:

  1. Mä taidan olla sekakäyttäjä. :P Ennen olin vannoutunut hopean ystävä mutta viime aikoina olen oppinut käyttämään myös kultakoruja.

    VastaaPoista
  2. Kiva että olet laajentanut. ;) Ne on kyllä molemmat niin kauniita väriltään! :)

    VastaaPoista
  3. Mä taas olen enemmän hopean tai valkokullan käyttäjä. multa ei taida löytyä yhtään keltakultaista korua rippiristiä lukuunottamatta. :)

    VastaaPoista
  4. Se on kiva jos on löytänyt sen omansa. :) Itsekin tykkään valkokullasta todella paljon. Siinä on mielestäni kiva hieman erilainen sävy kuin hopeassa vaikka itse yleensä laitan ne samaan jos puhutaan pelkästään väristä eikä materiaalista itsestään eri ominaisuuksineen. :)

    VastaaPoista

Ilahduta minua kommentillasi ja kiitos ajastasi! :)