28.6.12

Käyttämäni kasvovoiteet

Ihoni on perinteisesti ollut aika ongelmaton ja olen käyttänyt kasvovoiteita aamuisin meikin alla ja illalla kosteuttamaan ihoa. Aina talvisin huomasin Suomessa, että ihoni kuivui enemmän ja sitä monesti kiristi. Silloin se vaati enemmän kosteutusta kun taas kesäisin käytin mahdollisimman ohuita rasvoja ja sellaisia joissa oli aurinkosuoja. Käytin sielläkin merkkejä aika sekalaisesti, mutta esim. Garnierin rasvoista en oikein tykännyt ja Lumenen olivat monesti suosikkejani. Lumenen Vitamin C+ on edelleenkin ehkä kaikkein paras päivävoide, jota olen käyttänyt.

Täällä Australiassa Lunene puuttuu, mutta kansainvälisiä merkkejä tietenkin löytyy pilvin pimein ja samoin omia australialaisia. Tällä hetkellä käytössäni on seuraavanlaisia tuotteita:
  • Rosken Skin Repair Dry Skin Cream
  • Olay Complete UV Protection Moisture Lotion
  • Clarins Hydra Quench Cream
  • Nivea Aqua Sensation Anti-Shadow Eye Cream
  • Loreal Youth Code Luminosity
  • Neutrogena Oil-Free Moisture
  • Lancôme Hydra Zen Nuit
  • Lancôme Hydra Zen Yeux
Meikin alla olen käyttänyt joko Olayta tai Neutrogenaa. Molemmissa on aurinkosuojakerroin mikä on minulle päivävoiteissa aivan ehdoton. Ihoni on vaalea ja pisamainen, joten siten herkkä auringolle, mutta eniten haluan suojella sitä ennenaikaiselta ikääntymiseltä. Olayn ostin heti tänne saavuttuani, mutta se on mielestäni todella huono. Se jättää ihonpintaan ikäväntuntuisen kalvon ja muutenkin ikävän tunteen. Lisäksi jos sitä eksyy päivänaikana vähänkään silmään, alkaa se kirveltää ja vuotaa aivan mahdottomasti. Olen sen verran pihi, etten vain osaa heittää tuotteita roskiin, jos niissä on vielä jotain jäljellä. Olen käyttänyt sitä enää satunnaisesti ja kohta se on viimein loppu, jee.. ;) Neutrogenaan olen tykästynyt huomattavasti enemmän. Se kosteuttaa kivasti ihoa, imeytyy nopeasti ja ei jätä ikävää tunnetta. Tykkään myös sen pumppupullosta vaikka loppuvaiheessa sellaiset eivät useinkaan ole käytännöllisiä. Se sopii myös herkälle iholle, sillä se on hajuste-, alkoholi-ja öljyvapaa ja se on allergiatestattu.
Yövoidekäytössä minulta löytyy tällähetkellä neljää eri rasvaa. Ainoastaan Lancôme mainostaa niistä olevansa erityisesti yövoide. Clarins ja Loreal ovat päivä- ja yövoiteita ja Rosken yleisrasva. Ihoni ei ole täällä kuivunut lainkaan, joten en sen vuoksi ole koennut tarvitsevani mitään sen erityisempää. Clarinsin pienen pakkauksen ostin kokeilumielessä ja Lancômen sain osana tuotelahjaa. Pihiyteni tulee esiin myös sellaisessa muodossa, etten millään raaskisi käyttää niitä. En ole siis kumpaakaan kokeillut pidempää jaksoa, vaan yksittäisinä iltoina, jolloin olen halunnut jotain erityisempää.. hah kuulostapaa säälittävältä :D Molemmat ovat kuitenkin tuntuneet hyvin kosteuttavilta ja kumpikaan ei jätä sellaista inhoamaani kalvoa.

Lorealin Youth Codea käytän useimpina iltoina. Youth Coden luvataan mm. kirkastavan ihoa, tasoittavan väriä, hoitavan sen kaikkia kerroksia. Hinnaltaan se sijoittuu mielestäni keskikastiin eli tuokin maksoi n. 30$ (25€). En ole mitään huomattavaa eroa ihossani huomannut, mutta jotenkin olen kokenut kyseisen voiteen hyvin miellyttäväksi ja erottuvan positiivisella tavalla monista muista käyttämistäni voiteista. Voide itsessään on myös sellaista kimaltavaa purkissa, joka tekee siitä kauniin näköisen. Siitä kuitenkin puuttuu aurinkosuojakerroin, jonka takia en voisi kuvitella käyttäväni sitä päiväaikaan. Rosken on taas aivan superyleisrasva, jota voi käyttää sekä keholle että kasvoille. Käytän sitä sääriin, mutta välillä myös kasvoille. Se kosteuttaa todella hyvin ja jättää mukavan tunteen. Siinä on myös erittäin kiva tuoksu, jota on vähän jännä kuvailla, koska se ei ole mikään hajustemainen. Myös muutaman dollarin hinta nostaa pisteitä silmissäni. 
 Silmänympärysvoidetta pyrin myös käyttämään joka ilta. Minulla ei ole tummiasilmänalusia eikä turvotustakaan, mutta mielestäni herkkä silmänympärysiho tarvitsee ehdottomasti lisäkosteutusta ja huolenpitoa. Poistan silmämeikkini silmämeikinpoistoaineella ja vanulapuilla, joka edellyttää silmien alueen hankausta ja jotenkin en usko sen pitkällä tähtäimellä ainakaan parantavan alueen ihoa. Monesti myös ensimmäiset rypyt ovat ns. naururyppyjä silmienulkonurkissa. Mitään ryppyjä minulla ei ole vielä ole, mutta senkin vuoksi haluan pitää alueesta erityisen hyvää huolta. Ryppyvoiteita en halua käyttää ennen niiden ilmaantumista joten sekä Nivea na Lancôme ovat pelkästään kosteuttavia. Nivean pikkupurnukka on kestänyt käytössäni iäisyyden sillä sitä tarvitsee ottaa sormelle niin vähän. Olen tykännyt siitä sillä imeytyy hyvin, kosteuttaa eikä kirvele silmiä jos sitä valuisi niihin. Lancômen voide oli myös osa tuotepakettia. Siihenkin olen ollut tyytyväinen eikä minulla ole siitä mitään haukuttavaa. Mielestäni se on ollut aika samantasoinen kuin Nivea.

Seuraavaksi haluaisin kokeilla jotain Cliniquen tuotteita ja niitä aion katsella tax freestä. :)

Onko teillä samoja käytössä tai muita suosikkeja? :)

4 kommenttia:

  1. Onpa sulla paljon! Mulla on vaan yksi ja sama nivea vuodesta toiseen. :) Loikkasin Cliniquelle välillä ja palasin takasin. Onneksi olay on kohta loppu, ymmärrän hyvin,että ostettua ei vaan voi heittää roskiin!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei niitä niin paljon ole kun jakaa kolmeen käyttötarkoitukseen. ;) Nivea on kyllä aina merkkinä luotettava ja turvallinen. :)

      Poista
  2. Sinulla onkin aika kiva kokoelma rasvoja. Minulla on käytössä tällä hetkellä Biotrhermin tuotteet, niin kasvonpuhdistuksessa, kuin rasvauksessa. Tässä postauksessa olen esitellyt viimeisimmät rasvat ja tyytyväinen olen ollut http://luksustaarjessa.blogspot.fi/2012/05/vastaisku-vasymykselle.html
    Sain muuten ostaessani myös Lancomen ripsarin tuotepaketin kaupanpäälle ja siinä oli tuo meikinpoistoaine ja silmänympärysvoide, mutta ei täysin sama rasva. Koko siinä oli hyvä ja käytänkin nyt sitä voidetta pois.
    Blogissani on sinulle haastetta, käyppä kurkkaamassa. :D Mukavaa viikonloppua Mipsukalle! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Biotherm on sellainen jonka jotenkin niputan samaan nippuun cliniquen kanssa ja Skin Ergetic on varmasti hyvä sarja. :) Lancomesta oli täällä tarjolla kahta erilaista pussukkaa, joissa ei ollut kai muuta eroa kuin juuri erilaiset rasvat. Koko on kyllä kätevä ja se oli itsellänikin mukana nyt kun olin pari yötä reissussa. :)

      Kiitos myöskin haasteesta, näin kenkienystävänä se kuulostaa superhauskalta! :D

      Poista

Ilahduta minua kommentillasi ja kiitos ajastasi! :)