27.12.13

Jouluista kuvitusta

Olen niin nauttinut joulun tunnelmasta ja jouluhan jatkuu vielä! Ärsyttää ihmiset, joiden mielestä joulu on ohi heti jouluaaton jälkeen. Ei tässä sydämessä.. ;) Mielestäni joulua voi hyvin juhlistaa loppiaiseen saakka tai vähintään ainakin uuteen vuoteen.
Meillä on aina kotona ollut aika runsaat koristelut ja siltikään ei ihan kaikkea aina laiteta esille joka vuosi, vaan niissäkin esiintyy vähän vaihtelua. Tämä vuosi oli kuitenkin varmasti yksi runsaimmista sillä raijasin koristeita esiin vaikka miten paljon ja aina kun  minulta kysyttiin että laitettaisiinko se ja se koriste esille, niin vastasin aina kyllä! ;)
Jouluruoan ystävä en ole ikinä juurikaan ollut ja pienenä mm. julistin etten syö sian pyllyä! Tänä vuonna tuntui kuitenkin, että nautin jouluruuistakin enemmän kuin ikinä ennen vaikka vieläkin olen vähän valikoiva. Sitä pyllyä olen syönyt viipaleen leivän päällä ja laatikoitakin enemmän kuin aikaisemmin. Maksalaatikosta olen aina tykännyt, mutta muita olen sinnikkäästi ottanut sen ruokalusikallisen vaikken niin välitä niistä. Nyt olen tykännyt niistäkin. :)

Tykkään jouluisista koristeista, mutta ennen kaikkea jos niihin liittyy muistoja. Meilläkin on kuitenkin useimmat koristeet olleet niin kauan kuin minä muistan ja jotkut jopa niin kauan kuin vanhempani muistavat. Esimerkiksi ensimmäisen kuvan tontun on Mummini työkaveri tehnyt aikanaan itse joskus 50-luvulla. Kaikkein tärkeintä on kuitenkin se perhe ja se tekee joulun! Tämä oli ensimmäinen joulu, jonka saatoin viettää perheeni kanssa pariin vuoteen ja luultavasti ensi jouluna en sitten taaskaan ole täällä. Olimme paljon myös anoppilassa ja siitäkin tykkäsin paljon. Siellä oli melkoista vilskettä sillä siellä oli sukua paikalla enemmänkin ja mm. joulupukki tuli tuomaan pienille ja meille vähän isommillekin lahjoja. :)


Minulla on eräs ns. jouluhullu ystävä, mutta tuntuu, että alan olla pikkuhiljaa samaa tasoa! :D

7 kommenttia:

  1. Ehheh, mää oon vissiin juuri tuollainen sun kammoama tyyppi, joka jo tänään täällä nyrpisteli, että pitäisi keräillä nuo tontut pois, kun joulu on jo ohi :D vaikka ihanallehan tuo joulutunnelma vielä näyttää, näissä sunkin kuvissa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, huomasin sun otsikon "Joulun jälkeen" etkä ollut edes ainoa mun lukulistalla samalla otsikolla. :D Mun joulu ei todellakaan ole ohi ja mielelläni juhlisin sitä vaikka Nuutin päivään asti vaikka se ehkä olisikin jo vähän liikaa. :D

      Poista
  2. Todella hieno ja sympaattinen tonttu! Mummisi työkaveri on ollut taitava! Minusta on myös kiva, miten kaikki eläimet on aseteltu kaareen seimen ympärille. Nään sieluni silmin, kun asettelet niitä siihen ilolla ja rakkaudella :) Minusta myös kaikkein parhaimpia koristeita on ne vanhat ja perinteiset. En kaipaa ollenkaan mitään yhtenäistä tyyliä, vaan kaikki ne lapsuudesta tutut koristeet (ja eipä meillä taida uusia koristeita ollakaan) on parhaita <3

    Mä olen kans sitä mieltä, että Joulu ei lopu niihin pyhiin! Oon pettynyt, jos ei joulupäiviltä jää ruokajämiä, sillä mielelläni söisin niitä vaikka uuteen vuoteen asti :D Mä siis tykkään kaikista jouluruoista, lukuun ottamatta tietysti kinkkua, jota en syö (meillä on aina kalkkunaa, tänä vuonna savukalkkuna) ja lanttulaatikosta, joka käy mun mahaan. Erityisesti porkkana- ja maksalaatikko ja graavilohi on ihan parhaita! Äiti ja isi toi mut tänään Helsinkiin (kuten tiedätkin;) ja mä halusin matkalla välttämättä vielä kuunnella Jouluradiota! Kalle tosin oli helpottunut todetessaan, että onneksi joulu on nyt ohi :D

    Paljon lämpimiä ja Jouluisia haleja Norpalta! <3 <3 <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muistan ensimmäisen jouluni kun olin muuttanut pois kotoa, niin yritin värikoordinoida kaikki koristeet ja miettiä sellaista harmonista kokonaisuutta, mutta totesin ettei se ole minun juttuni kun sellainen tietty lämpö jäi puuttumaan. Muuten tykkään että kokonaisuus on sointuva, mutta jouluna saa mielestäni mennä vähän hulluksi kuten sinäkin tykkäät. :D Kivaa, että tykkäät jouluruuista niin paljon ja että sinut on huomioitu kalkkunalla. <3 Meilläkin on sitä yleensä, mutta tänä vuonna ei tainnut olla. Kinkun lisäksi oli kylläkin kalaa, kaurista sekä poroa, joista taisin itse skipata kaikki. ;) Ihanaa, että sinullakin oli niin ihana joulu ja kivaa, että vaikka joulu loppuu, niin ainakin näet Kallea. <3 :)

      Poista
  3. Joo, toisaalta mäkin ihailen sellaista harmonista kokonaisuutta, jossa on vaikka käytetty vain kultaisia tai punaisia palloja, nauhoja yms. Mutta jouluun kuuluu jotenkin se kotoisuus, ja lämpö, aidot, erilaiset ja perinteiset koristeet eikä vain niitä esteettisiä, kaupallisia, kylmiä.
    Joulu oli ihana, ja oli ihanaa että nähtiin monta kertaa ja hupsuteltiin! <3 Nyt on tosiaan ihanaa nähdä Kallea. Kalle on koala! <3 ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sellaiset on kivoja ihan oikeastikin, mutta vain muilla! ;) Ollaanpa me samanlaisia jouluihmisiä! :) <3

      Poista

Ilahduta minua kommentillasi ja kiitos ajastasi! :)