20.4.12

Vintage Chanel

En tiedä miten kauan Shopbopin valikoimissa on jo ollut merkki nimeltä WGACA, mutta itse törmäsin siihen ensimmäisen kerran vasta tänään. Kyseessä on siis merkki, jolta saa vintage Chanel tuotteita. Historiaa joka tavalla rakastavana, ei moni sanapari voisi paljoa ihanammalta yhdessä kuulostaa. Mitään en niistä voisi kuvitella ostavani kun pelkästään korvisten hinta lähentelee tonnia, mutta on niitä ihana katsella ja ehkä yöllä uneksia.. <3

Hassua, että juuri tänään kävin erään kaverin kanssa pyörähtämässä Chanelin liikkeessä ihan huvikseen ja juttelimme merkistä yleisesti. Itse sanoin, että itseäni kiehtoo merkissä ehkä eniten itse Coco Chanel ja hänen persoonansa. Hyvin monet muotitalot ovat miesten perustamia ja Coco oli monella tavalla edelläkävijä ja hyvin vahva persoona. Minulla odottaa hänen elämänkertansa kirjahyllyssä lukemista, mutta mitä muistan jostain televisioelokuvasta hänen elämänsä oli kaukana tavallisesta. Hän esimerkiksi vietti suuren osan lapsuuttaan lastenkodissa ja joutui siis käytännössä ponnistamaan tyhjästä. Ura jonka hän loi on mielestäni mielettömän upea kun ottaa huomioon lähtökohdat ja muutenkin sen ajan, jolloin naisenasema yhteiskunnassa ei ollut vielä aivan nykytasolla.  
Mutta mitä pidätte noista korvakoruista? Minun mielestäni ne ovat todella hienoja ja saisivat koristaa korvalehtiäni ihan milloin vain haluaisivat. :)
Myös nuo rannekorut ja tuo kello olisivat upeita ja tuo vyö on vain sellainen klassikko.

Laukuissa ei mielestäni ollut yhtä hyvää valikoimaa, mutta en noitakaan torjuisi jos joku lahjoittaisi. ;) Ja tuo vasemman alakulman vanity caselle keksisin varmasti käyttöä joko kotona tai matkustaessa.

9 kommenttia:

  1. Mielenkiintoinen tausta kerrassaan :) Nuo korvakorut ovat todella upeita,samoin tuo vyö :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsekään en osaa oikein valita niistä kunnolla suosikkia. Ehkä ylhäällä keskellä olevat jos olisi aivan pakko. :D

      Poista
  2. Mun mielestä noita on ollut jo suht kauan, koska oon törmännyt niihin omasta mielestä jo viime syksynä ensimmäisen kerran. Ainakin oon jotain koruja ja laukkuja laittanut Fashiolistaan tuolta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ymmärrä miten ne ei ole sattunut omaan silmään aikaisemmin. :D

      Poista
  3. Nuo korvikset on kyllä tosi hienot! Mä oon kans katsonut sen leffan Coco Chanelista ja nyt alkoi kiinnostaan kirjakin kun siitä mainitsit. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla on tämä kirja ja tuolta taisin sen tilatakin: http://www.bookplus.fi/kirjat/madsen,_axel/coco_chanel-4344657 Olen jotenkin säästellyt sitä sellaisena lukuhelmenä tulevaisuutta varten.. hassua, mutta varmasti kyllä pian aloitan sen. :D Todella kiehtova nainen.

      Poista
  4. Mua ei ainakaan haittais yhtään jos korurasiasta tuollaiset korvakorut löytyisi;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ei minuakaan, eikä sekään haittaisi vaikka ne löytyisivät suoraan tuollaisen vanity casen sisältä.. ;)

      Poista
  5. Hmm is anyone else encountering problems with the
    images on this blog loading? I'm trying to find out if its a problem on my end or if it's the blog.
    Any feedback would be greatly appreciated.
    my web site: my article express

    VastaaPoista

Ilahduta minua kommentillasi ja kiitos ajastasi! :)