11.6.13

Tangle Teezer Compact

Ostin lokakuussa itselleni kaikkien kehuman Tangle Teezerin ja olen ollut siihen todella tyytyväinen itsekin. Olen kuljettanut sitä myös mukanani pesuvälinelaukussa kaikilla matkoilla. Sen herkät harjakset eivät kuitenkaan tykkää siitä ja vaikka se ei ole iso, niin vielä pienempi olisi vielä mukavampi. Sen takia ostin nyt samasta harjasta matkamallin, joka on siis hieman pienempi ja se harjakset ovat suojattuina.

Täällä niitä saa ostettua mm. Toni & Guy nimisestä kampaamoketjusta. Kävin viikolla kyselemässä harjoja lähikampaamosta, mutta ne olivat väliaikaisesti heiltä loppu. Eräällä kaverillani oli kuitenkin kampaamoaika nyt viikonloppuna toiseen saman ketjun kampaamoista ja pyysin häntä ostamaan minulle harjan. Oli kivaa kun ei tiennyt yhtään, että minkä värisen tai näköisen harjan saan ja millaisen hän valitsisi minulle. Hän taitaa kuitenkin tuntea minut jo aika hyvin kun sain harjan suloisessa leopardikuosissa. Kärsin nimittäin edelleen jossain määrin sairaudesta nimeltä eläinkuosirakkaus!

En tiennyt, että tangle teezereitä ei saisi ikinä säilyttää harjakset alaspäin. Kun myyjä antoi kaverilleni harjaa oli hän tarttunut kaverini käteen, katsonut suoraan silmiin ja sanonut kaksi kertaa oikein hitaasti, että harjaksia ei saa ikinä, ei siis ikinä säilyttää alaspäin. Hän sanoi sen sellaisella hartaudella, että kaverilleni oli tullut olo, että suunnilleen pommi räjähtäisi sen seurauksena. :D Ilmeisesti tämä kuitenkin haurastuttaa herkkiä harjaksia ja johtaa niiden katkeiluun ja harjan lyhyempään käyttöikään. Perusmalliani olen säilyttänyt aina tällä kielletyllä tavalla, koska se tuntuu luonnollisimmalta. Minulta onkin katkennut jo aika paljon harjaksia, mutta mielestäni se on normaalia kun miettii miten se on pyörinyt pesuvälinelaukussani ja selvitellyt takkujani.

Sain harjan juuri sopivaan hetkeen sillä kohta onkin jo Fidzin loma 
ja reilun kuukauden päästä matkaan Suomeen lomalle. :)

6 kommenttia:

  1. Mä olen sentään säilyttänyt harjaa oikeinpäin. ;) Tosin se helposti kerää pölyä kun on harjakset ylöspäin. Tarvitsisin itsekin tollaista kompaktimpaa versiota. Pitääkin katsoa, mistä saisi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsekin muutin nyt käytäntöäni. ;) Muistan kun yritin omaani ostaa Suomesta viime elokuussa, mutta ilmeisesti silloinen maahantuoja oli juuri mennyt konkurssiin ja ne olivat kaikista kampaamoista loppu

      Poista
  2. Voi apua! Minäkin olen sortunut suureen syntiin ja säilyttänyt omaani väärinpäin! :D Tarviiki nyt muistaa tuo sääntö... :) Mä tarttisin kans tollasen matkaversion, näyttää tosi kätsyltä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä etten ole ollut ainoa. :D Kannattaa ostaa matkaversio jos kuljettelet matkoilla sitä perusversiota tai jos haluat vaikka ihan laukkuun harjan. :)

      Poista
  3. Kätevä tuo matkamalli!

    VastaaPoista

Ilahduta minua kommentillasi ja kiitos ajastasi! :)