21.2.12

Open Kitchen Cafe

Yksi mitä rakastan Melbournessa on sen kahvilakultturi. Kahviloita on joka nurkalla ja monenlaisia. Kahvi myös valmistetaan täällä erilailla kuin Suomessa. Suodatinkahviin olen törmännyt täällä vain kerran ja sekin oli Skandinaavien markkinoilla. Jokaikinen kupillinen valmistetaan erikseen eikä tunteja seissyttä kahvia ole saatavilla.

Ystävänpäivän aamuna minulla oli kampaamoaika ja mieheni heitti minut sinne. Olin 10 minuuttia ajoissa, joten päätimme pistäytyä lähimpään kahvilaan ottamaan kahvit. Kahvila oli mielestäni todella hauska. Se oli vain yksi keittiömäinen tila, jossa he valmistivat kahviaan ja muita tuotteitaan. Asiakkaat saattoivat istua joko ikkunan vieressä pienen pöydän luona tai sitten lähellä kahvikonetta ison tiskin luona ja vaikka jutella työntekijöiden kanssa. Tila todella korkea mikä toi avaruutta lasiseinän kanssa vaikkei kahvila ollut itse neliöiltään suuri.

kahvila ulkopuolelta kuvattuna
aah.. päivän ensimmäinen ja se paras kupillinen
lattia oli hauskan vanhanaikainen
söpöjä ja niin nameja

Ystävänpäivän kunniaksi kaikki asiakkaat saivat ottaa kiposti suklaamakeisia ja muutenkin tunnelma oli kivan rento ja ystävällinen. En tiedä olinko jälleen vain niin fiiliksissä, koska oli ystävänpäivä, olin viimein pääsemässä kampaajalle ja minulle tarjottiin ilmaiseksi suklaata, mutta jotenkin tuo kahvikin maistui tavallista kahvia vielä paljon paremmalta. Kun menen taas seuraavan kerran kampaajalle menen varmasti sen verran ajoissa, että ehdin jälleen käymään tuossa kahvilassa.

4 kommenttia:

  1. Ihanan kuuloista hemmottelu sinulla ollut. :)Mielenkiintoinen kahvikulttuuri siellä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on. :D Olen aina tykännyt Suomessakin käydä kahviloissa, mutta täällä se on ihan uusissa ulottuvuuksissa. En edes halua laskea paljon käytän kuussa rahaa kahviin. ;)

      Poista
  2. Onpas houkuttelevan näköinen kahvila.
    Pääset kyllä kokemaan ja näkemään kaikkea erilaista ja ihanaa tuolla reissullasi. =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, kivaa on kun ei ikinä tiedä mikä nurkan takana odottaa. :)

      Poista

Ilahduta minua kommentillasi ja kiitos ajastasi! :)