30.3.13

Päätin kutsua niitä kiharoiksi

Ne ovat nimittäin lähimpänä niitä, joita olen vielä ikinä päässyt! Olen monesti koettanut tehdä kiharoita itselleni suoristusraudalla ikinä kuitenkaan siinä onnistumatta. Joku suortuva on saattanut olla hieman kiharainen, mutta yleensä kuitenkin ne ovat hyvin suoria ehkä parilla äärimmäisen suurella ja loivalla laineella. Siinä vaiheessa kun olen sormin harjannut hiukseni läpi, on viimeinenkin kiharaa tai lainetta muistuttava suortuva hävinnyt.

Nyt kuitenkin voi näitä kiharoiksi jo kutsua:
Yhtenä syynä parempaan lopputuloksena pidän niinkin yksinkertaista ja varmasti kaikille muille päivänselvää asiaa, kuin oikea lämpötuote! En ole kaikkein onnekkain hiusten kanssa ja hiukseni ovat äärimmäiset ohuet ja hauraat. Sen vuoksi en viitsi niitä usein rasittaa hiustenkuivaajalla tai erilaisilla lämpöraudoilla. En siis usein käytä lämpösuojaanikaan, joka on Lee Staffordilta. Yksi päivä aloin kuitenkin tuijottelemaan sitä kaapissa, ja jotenkin tajusin vasta silloin että kyljessä lukee straight! Kävin sitten kampaamoliikkeessä kyselemässä lämpösuojaa, kiharoiden tekoon ja myyjä suositteli ghd:n Curl Hold Sprayta. Kokeilin tänään sitä lämpösuojana ja ihan oikeasti parhaimmat kiharat vielä koskaan! Eli uskallan väittää, että lämpösuojien koostumuksissa on oikeasti eroa ja kannattaa valita tarkoituksen mukaan.

Kaikkialla olen kuullut vain, että kiharoiden tekoa tulee harjoitella jos siinä ei heti onnistu. Tämän iltaiset kiharanikaan eivät ole sellaiset, joilla viitsisin juhliin mennä, mutta nyt tuntuu että olen ainakin oikealla tiellä ja lähempänä niitä unelmakiharoitani! Olen harkinnut kiharrinpuikon ostamista, mutta saa nähdä jos kehittyisin näissä suoristusrautakiharoissakin. :)

10 kommenttia:

  1. Mulla on sellaset hiukset jotka ei kiharru sitten millään ja jos kovalla vaivalla saan ne kihariksi niin tunti pari ja ovat taas suorat. Olen ollut myös melko huono lämpösuojien käyttäjä....ja nyt kun luettuani postauksesi kävin kylppärissä katsomassa mitä niissä pulloissa oikein lukee niin löytyihän sieltä tietenkin se sana "straight"!
    Pari kiharrinpuikkoa on jo tullut hankittua...pitää vielä hommata oikeat tuotteet.

    Mukavaa pääsiäistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hiustyyppi vaikuttaa varmasti eniten, mutta kokeile ihmeessä kiharoille tarkoitettua tuotetta. Varmasti huomaat eroa. :) Kiva, etten ole ollut ainoa joka on ollut sokea sanalla straight pulloissa! :D

      Poista
  2. Näyttää tosi kivoilta!! :) Mä en osaa tehdä suoristusraudalla kiharia, en vaan tajua sitä miten niillä ne saa tehtyä.
    Arvaa olenko unohtanut tehdä mitään juttua kiharruspuikosta, toivottavasti kiireet vähän helpottaa niin jaksaisin keskittyä blogiinkin. Puikko on mun suosikki. Tosin nyt kun lyhensin hiuksia taas niin vanha kunnon piipparauta pääsi kokeiluun ja sillä tuli tosi kivat kiharat kanssa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. harjoittelua.. ;) :D Olen odotellut sitäkin postausta, mutta ymmärrän kyllä. :) Omakin elämä on aika hetkistä nyt ja aikaa blogille saa hakea. :)

      Poista
  3. Siis arvaa mitä!? Mä oon kuulunut vuosia kans siihen ihmettelijöiden klaaniin, jotka ei vaan voi ymmärtää, miten niin muka suoristusraudalla saa helposti hienoja kiharoita, "käännät vaan koko kierroksen ja vedät". Olen kokeillut, yrittänyt harjoitella (tosin muiden raudoilla ja tuotteilla), mutta ei. Ja siis lämpötuotteet, joilla muut on kyllä onnistuneet, en itse ole vain osannut. MUTTA. Käänteentekevä hetki oli viime syksynä, kun ostin ihka-ensimmäisen oikean kunnon suoristusrautani. Olin muutaman kerran sitä jo harkinnut, mutten suolaisesta hinnasta johtuen ollut raaskinut tai pystynyt siihen panostamaan. Kyseessä on sellainen tuote, jonka kihartumisteho ei perustu lämpöön/kuumuuteen, vaan se jotenkin stimuloi hiusta niin, että sitä on helppo muotoilla. Se ei siis kuumene niin kuumaksi kuin "perusraudat" eikä siis rasita ja kuivata hiusta, vaan nimen omaan suojaa sitä ja aktivoi sen vesitasapainoa! Ostin sen kampin ostoskeskuksesta, jossa tolla firmalla on sellainen pysyvä promomyyntipiste, eli ei myydä kaupoissa.

    JA KYLLÄ, ensimmäistä kertaa elämässäni, mun omatekemät kiharat omiin hiuksiini ONNISTUI! Se vaan toimi, "käänsin ja vedin". Omissa liukkaissa, lasisissa kutreissani ei kihara oikein hyvin tahdo pysyä, mutta näillä pysyi jo paljon pidempään! :)

    "Tällä Norppakin onnistuu" :D

    Mutta. Niin kaunis olet kyllä noissa kuvissa. Minusta noi sun kiharat on just ihanat, sellaiset hempeät ja viehkeät, sexyt ;)

    Halein, Norppa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa todella mielenkiintoiselta raudalta ja mahtavaa että onnistuit sillä! :) Omani on ghd ja sen pitäisi olla niitä parhaita kihartamiseen eli en ole rautaani syytellyt aikaisemminkaan vaikka mieluummin niin tekisi kuin syyttäisi itseään. ;)

      Kiitos ihanasta ja pitkästä kommentista! <3 Pitää seuraavalla kerralla katsastaa se sun rauta. :)

      Poista
  4. Joo, taitaa olla sinunkin rautasi ihan pro-kamaa, tiedän useita kampaajia joilla on just noita ghd:n rautoja :)
    Tämä kommentti oli hyvä esimerkki siitä, miten joskus vaan on NIIN FIILIKSISSÄ kun on tehnyt omasta mielestään itselleen hyvän löydön :D Eli saatoin innostua. Mut en kyllä yrittänytkään pidätellä tekstin tulvaa, kun sulle on niin kiva kirjoitella <3

    Ehdottomasti. Esittelen rautaani mielelläni sulle seuraavalla kerralla! Turha varmaan lisätä, että se ei ollut mulla mukana ausseissa, koska tuskin kuulisit tuosta raudasta muuten vasta nyt :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja jos kuulisin, niin... ;) Kuulostaa oikeasti hyvältä se rautasi. :)

      Poista
  5. Olet jotenkin erityisen kaunis tuossa keskimmäisessä kuvassa ja ihanat kiharat :)
    - Karla-

    VastaaPoista

Ilahduta minua kommentillasi ja kiitos ajastasi! :)