16.9.12

PMMP - Rakkaudesta

PMMP on ehdoton suomalaislempibändini! Muistan heidän ensimmäisen singlelohkaisunsa Rusketusraidat ja oi kuinka vihasinkaan sitä. Se on edelleen ainoa heidän biisinsä, joka on mielestäni suorastaan ärsyttävä. Heidän kakkoslevynsä, Kovemmat kädet, ostin kun lähdin ystäväni kanssa reilaamaan Eurooppaan ja Matkalaulusta tulikin minun ja ystäväni yhteinen biisi.
Mielestäni koko levy oli aivan loistava ja sen jälkeen kaikki on ollutkin pelkkää rakkautta PMMP:tä kohtaan. Tietenkin minun piti hankkia myös heidän ykköslevynsä ja ostin myös jopa sen lastenlaululevyn (hei, eihän sitä ikinä tiedä tulevaisuudesta ;) ). Sekä Leskiäidin tyttäret ja Veden varaan levyt olen ostanut heti niiden julkaisupäivinä. Ei ollut siis mitenkään yllättävää, että uusimman levyn Rakkaudesta, ostin heti toisena päivänäni Suomessa. Sitä olen kuunnellut nyt lähes yhtäsoittoa ja alan osata jo kaikki biisit pikkuhiljaa ulkoa. :)


PMMP:n musiikissa hienointa on mielestäni ehdottomasti sanoitukset, jotka eivät välttämättä helposti ensikuulemalla aukea. Vanhoja biisejä kuuntelemalla voi välillä saada todellisia ahaa-elämyksiä vaikka olisi kuullut ne jo satoja kertoja. Myös melodiat ovat mielestäni usein todella tarttuvia. Youtuben PMMPVEVO kanavalla ei ole valitettavasti kuin muutamia biisejä ja viitsinyt niitä nyt sitten muualta alkaa linkittelemään. Lemppareitani ovat kuitenkin Matkalaulu, Leskiäidin tyttäret, kohkausrock, Kuvia, Lapsuus loppui, näin ihan muutamia mainitakseni. :)

Onko siellä muita PMMP faneja? :)

8 kommenttia:

  1. Tuo uusi biisi on todella hyvä! Poltin se just levylle. :)

    VastaaPoista
  2. Mä kuuntelin yhteen aikaan PMMP:tä paljonkin ja mulla on levyt Puuhevoseen asti. Jostain syystä noita kahta viimeistä ei ole tullut hankittua ollenkaan, mutta oon niitä välillä kuunnellut mm. Spotifysta. Tykkään kyllä enemmän noista vanhoista. Päiväkoti on mun yks suosikkibiiseistä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsekin tykkään todella paljon Päiväkodista ja muutenkin se on tosi hyvä levy. PMMP on kyllä muuttunut niistä ensilevyistä sellaiseen mysteerisempään suuntaan tai hankala selittää, mutta tiedät varmasti mitä tarkoitan. :)

      Poista
  3. Myös minun lemppari! :)) Samoin kun sinä, et itsekään pitänyt lainkaan Rusketusraidat-biisistä, mutta siinä eteenpäin olen tykännyt kovinkin paljon!! :) Ihania sanoituksia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa että löytyi kohtalotoveri! :D Rusketusraidat on kyllä melkoinen renkutus.. ;)

      Poista
  4. PMMP:llä on hyvää musiikkia ja tykkään monista biiseistä. Olen nähnyt ne myös livenä :)

    En olekaan aiemmin sun blogissa vieraillut. Klikkailin itseni lukijaksi, sen verran kiva blogi sulla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos todella paljon kivasta kommentista ja toivottavasti viihdyt mukana! :) Itsekin olen kerran nähnyt heidät livenä ja oli kyllä mahtava keikka. Todella energinen! :)

      Poista

Ilahduta minua kommentillasi ja kiitos ajastasi! :)