9.10.12

Inside Chanel N°5

"A woman's perfume with a woman's scent. 
Her scent should be as important as her style of dress."
-Coco Chanel-

Chanel on tehnyt todellisesta klassikkotuotteestaan, Chanel N°5 parfyymistään, videon joka kertoo tuoksun synnystä, historiasta, taustoista ja menestyksestä. Video on nopea yhdistelmä leikekuvista, videokakatkelmista ja animaatioista. Minut se ainakin tempasi täysin mukaansa ja nyt olen katsonut videon ties miten monesti. Minusta on aina ihana tietää taustoja ja mikä on johtanut mihinkin ja miksi. Minulla on Coco Chanelista kirjoitettu elämänkerta kirjahyllyssä, mutta olen säästellyt sen lukemista kuin viimeistä palaa suklaata. Ehkä olisi nyt aika uppoutua siihen.

FOR THE FIRTS TIME:



Mielikuvani N°5:stä on se, että se on todella voimakas tuoksultaan. Seuraavalla kerralla kun olen hajuvesihyllyillä täytyy käydä tuoksuttelemassa miltä se nyt todella tuoksuukaan ja onko makuni sen suhteen muuttunut viimeisen 10 vuoden aikana. Mielestäni jo pelkkä parfyymipullo on niin klassinen että se toimisi vaikka sisustusesineenä kauneuspöydällä, melko arvokkaana sellaisena. ;)
"A woman should wear perfume wherever she would like to be kissed."
-Coco Chanel-

4 kommenttia:

  1. Mun pitääkin käydä tuoksuttelemassa No5:ttä, sillä nyt en yhtään muista sitä tuoksua. :) Coco Chanelin elämä kuulostaa kiehtovalta, lainaan (sitten joskus! ) sitä kirjaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muistaakseni se on todella todella voimakas, mutta minun täytyy tehdä ihan sama. :) Lainaa ihmeessä. :) Hänestä on tehty myös 2-osainen televisioelokuva mikä tuli joskus YLE:ltä. Tykkäsin siitä ja ehkä he joskus näyttävät sen uusintana. :)

      Poista
  2. Minäkin tuoksuttelen sitä joka kerta, mutta siltikään en taida olla vielä tarpeeksi kypsä No.5:lle ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En minäkään, mutta ehkä vähän haluaisin olla. :D Olen niin pahasti markkinakoneiston uhri ja Coco on kyllä niin hyvin brändätty. :D

      Poista

Ilahduta minua kommentillasi ja kiitos ajastasi! :)