9.6.11

Ensimmäiset karsinnat


Sain eilen jaoteltua kolmeen lähes kaikki villapaitani, neuleeni ja ne muutamat hupparit jotka omistan. Homma oli kaltaiselleni hamsterille äärimmäisen vaativa. En ikinä tykkää heittää mitään pois ja vaatteidenkin kohdalla ajattelen usein "ehkä joskus" tai "tää menis mökillä". Lisäksi joitakin vaatteistani vaalin vain sen takia, että tilanteisiin joissa olen niitä pitänyt saattaa liittyä ihania muistoja. Kaiken tämän sanottuani olen siis melko ylpeä siitä, että onnistuin niinkin hyvin kuin onnistuin. Eli kaksi vasemmanpuolimmaista pinoa ovat nyt menossa tarjolle ystävilleni ja sen jälkeen SPR:n konttiin.




Pois!

Jäljelle jäävät





Noista kolmesta pinosta karsin vielä ne, jotka haluan ottaa mukaan Melbourneen ja ne jotka jäävät Suomeen laatikkoon odottamaan paluutani. Alla olevassa kuvassa mukaan lähtevät eli viimeisen karsinnan selvitti vielä 1/3 vaatteista ja loput joutuivat pahvilaatikkoon pariksi vuodeksi.


Australiaan mukaan lähtevät

Käytännössä yhtään villapaitaa en ole mukaan ottamassa, mutta muuten uskon että neuleet ovat siellä ihan käteviä, koska Melbourne on etelässä ja siten siellä on paljon kylmempää kuin pohjoisempana Australiaa.

Kuluvan viikon sää

Varsinkin iltaisin voi olla siis ihan mukavaa heittää jokin neule päälle ja ajattelin muutaman nahkatakinkin ottaa tuota Australian talvea varten. Tosin nyt aloin miettimään, että pitäisikö minun yrittää vielä vähentää muutama neule tuosta mukaanlähtevien pinosta? Tai ehkä vain valokuva vääristää ja näyttää kuin niitä olisi enemmän.. ;)

7 kommenttia:

  1. Inventaarion tekemisen jälkeen tulee aina niin siisti ja järjestelmällinen olo :) Itellä on aika pieni kämppä toistaiseksi ja aina silloin tällöin pitää tehdä inventaarioita. Niissä menee paljo enemmän aikaa ku mitä olettais! :D Tein eilen inventaarion mun koruille. Siinä meni kaksi (!) tuntia! Huh huh! Mutta nyt on arki taas astetta nopeampaa :)

    VastaaPoista
  2. Moikka! Ihania hetkià elelt. Vaatteiden poisheittàminen on aina niin vaikeeta! Kannattaa ottaa jotain neuletta mukaan. Australiassa on kosteutta sen verran, ettà kylmà (+10) tuntuu paljon kylmemmàltà kuin +10 Suomessa. Toisaalta jos et ota niin on hyvà syy vàhàn shoppailla ;)

    VastaaPoista
  3. Jonttu: Se on kyllä ihan totta. Tuli melkein aikuismainen ja ylpeä olo kun kerrankin osasin karsia ja luopua. ;) Koruissa menee kyllä aikaa, varsinkin kaulakoruissa kun ainakin mulla ne on aina solmussa. :)

    Ciacy: Kiitos, ihan totta että vaikka odotan tulevaa, pitää tästäkin ajasta nauttia täysillä. :) Hyvä huomio myös tuo kosteuden vaikutus, en sitä ollut ajatellutkaan.

    VastaaPoista
  4. Oho, aika paljosta pystyit luopumaan! Mulla oli Suomessa sama juttu edessä, mun piti käydä vanhempien kellarissa koko mun omaisuus (siis ihan kaikki mitä ei ole saksassa) läpi ja olen tuloksesta ylpeä ottaen huomioon että n. kerran/1,5 v multa on lähteny n. 2 jätesäkillistä pois! 2 isoa jätesäkillistä roskiin ja 4 jätesäkillistä kirpparille kun joskus ehdin!

    En oo tainnut ikinä kysyä että mitä muuten meette Melbourneen tekeen, vai onko vaan kiva maisemanvaihdos tiedossa? :)

    VastaaPoista
  5. Haluaisin päästä penkomaan sun jätesäkit.. ;)

    Mun miehen suomalaisella työnantajalla on siellä pikkuinen tytäryritys ja mun mies vaihtaa sinne pariksi vuodeksi. :) Sillein aika helppo homma ettei tarvi lähteä tyhjänpäälle ja meitä kumpaakin pitäis myös odottaa vanhat työt täällä Suomessa kun palataan. :)

    VastaaPoista
  6. Oi vitsi, kuulostaa tosi mielenkiintoselta! Sitten sulla on pari vuotta aikaa hengailla ja mennä töihin jos siltä tuntuu, aika helppo ja ressitön tapa muuttaa ulkomaille! :)

    VastaaPoista
  7. Niinpä, ei hirveästi tarvinnut miettiä lähdetäänkö. :) Ja ehdottomasti yritän löytää töitä! Ei musta olisi elelemään kotirouvana kahta vuotta.. ;)

    VastaaPoista

Ilahduta minua kommentillasi ja kiitos ajastasi! :)