28.6.11

Kynnet

Minulla on ollut geelikynnet noin vuoden verran. Olin haaveillut niistä jo pidemmän aikaa, mutta olin päättänyt että laitatan ne vasta häihini, että ne tuntuisivat sitten vielä speciaalimmilta. Tykkään eniten ranskalaisesta manikyyristä, ja siten, että pariin tai kolmeen kynteen kädessä on laitettu sitten jotain värikästä pientä koristelua. Viimeviikolla minulla oli taas kynsiaika ja tälläkertaa kynsiin päätyi sinistä.



Huollatan kynsiä yleensä 4-5 viikon välein ja yleensä kynteni pysyvät hyvänä tämän välin. Pari kertaa on jokin kynsi katkennut siten, että huollossa on jouduttu laittamaan uusi tippi. Tykkään todella paljon paikasta missä laitatan kynteni ja kokeilemistani paikoista, olen sieltä aina saanut parhaimmat ja "luonnollisimmat" kynteni. Geelikynsissä on mielestäni tärkeintä kynnen asento. Kynnen tulee lähteä taipumaan hieman alaspäin kuten oikeakin kynsi tekee. Joskus näkee geelikynsiä, jotka menevät suorassa 90 asteen kulmassa tai jopa taipuvat ylöspäin. Kerran minullakin on ollut sellaiset, kun kävin matkustellessa huollattamassa vieraassa paikassa. Väärän asennon lisäksi kynnet olivat paksut, leveät, niissä oli mikroskooppisen pieniä ilmakuplia ja rankalaisen manikyyrin valkoinen osa ei ollut täydellisen puolikuun muotoiset. Ne olivat rumat kynnet ja olin kyllä todella iloinen kun pääsin taas omaan tuttuun paikkaan laitattamaan uudet.



Omat kynteni kasvavat kausittain hyvin ja kausittain huonosti. Välillä tuntuu että ne liuskoittuvat ja lohkeilevat välittömästi, välillä ne taas vain kasvavat ja kasvavat. Minulta on monesti kysytty omien kynsieni ollessa pitkänä, että ovatko ne tekokynnet. Nyt Melbourneen muuttaessa siirryn taas ainakin vähäki aikaa omiin kynsiin. En siellä heti jaksa alkaa metsästää huoltopaikkaa ja kun työpaikastakaan ei vielä ole tietoa, säästän mieluusti kynsiin menevän rahan. Lisäksi minulla on hirveästi eri värisiä lakkoja ja on taas kiva päästä käyttämään niitä.

2 kommenttia:

  1. Hienot kynnet! Mullakin on nyt geelikynnet. Olen kàynyt huollattamassa niità kaksi kertaa eli nàmà ovat nyt sitten kolmannet koristelut. Mustakin perus valkoinen french on luonnollisen kaunis, mutta nyt pari viimeistà kertaa ne on laitettu vàreillà ja tykkààn niistàkin.

    VastaaPoista
  2. Kiitos. :) Ja sehän tavallaan näissä kivointa onkin kuin voi leikkiä koristeluilla tai sitten useilla väreillä. :) Itse en osaa ainakaan tavan lakoilla lakata kynsiä kuin yhdellä värillä.

    VastaaPoista

Ilahduta minua kommentillasi ja kiitos ajastasi! :)